kirjoittelen tätä blogia hiukan myöhässä vielä tällä hetkellä, mutta varmaankin kohta ollaan ajan tasalla.

Päätin katsoa mitä tuleman pitää ja syödä suurinpiirtein minulle "määrätyt" pisteet, eli 28 pistettä. Vaikeinta minulle on luopua makeasta, se on siis oikeesti niin paha, elimistö huutaa aivan karkkia ja suklaata. toinen pahatapa, josta minun on ehdottomasti päästävä eroon on yösyönti. Koko ikäni olen ollut huonouninen ja yöllä valvoessani lueskelen ja syön.

Lääkärini soitti minulle ensimmäisen viikon puolessa välissä; olen tutkittavana, koska jalkani turpoavat yht´äkkiä ja nivelet ovat todella kipeitä, kuumepiikkejä silloin tällöin ja todella alhainen hemoglobiini. Syytä vaivoihini ei ole saatu selville, joten käyn viikoittain verikokeissa. Lääkäri oli sitä mieltä, etten saisi laihduttaa, ennen kuin elimistöni on kunnossa. Itse ajattelin laihduttamisen tekevän hyvää ja päätin jatkaa kiellosta huolimatta.

Olen ensimmäisellä viikolla kiinnitänyt huomiota säännölliseen ruokailuun. Ruokalistalle on kuulunut maksaa, puuroja, ruisleipää, vähäkaloriset keitot, päärynä, banaani ja porkkana. Kahvia minulla menee melko paljon. Kolmivuorotyötä tekevänä ruokarytmistä kiinnipitäminen on todella hankalaa, ainakin minulle. Ruoka-aine allergiat rajoittavat osaltaa aterioitani.